ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK

www.jatekokbabaknak.hu

Hatályos 2020.01.03-tól

A jelen általános szerződési feltételek a www.jatekokbabaknak.hu weboldalon és a KisTojás babajátékok Facebook oldalán végzett termékértékesítésre vonatkoznak, a KisTojás babajátékok alkotói és a vásárlók közötti jogviszony részleteit határozzák meg.

Kérünk, hogy megrendelésed véglegesítése előtt figyelmesen olvasd el a jelen dokumentumot, mert megrendelésed véglegesítésével elfogadod a jelen ÁSZF tartalmát!

Az ÁSZF letölthető, nyomtatható pdf verzióját ide kattintva éred el: https://www.jatekokbabaknak.hu/aszf-letoltheto-verzio/

Impresszum: a Vállalkozás adatai

Név: Csendes Sándor e.v.

Székhely: Tatabánya, 2800. Dr. Vitális I. u. 9. 2/1.

Levelezési cím: Tatabánya, 2800. Bánhidai ltp. 403. 6/21.

Nyilvántartásba vevő hatóság: Tatabánya Önkormányzati Hivatal

Nyilvántartási szám: 52728219

Adószám: 69119929-1-31

Képviselő: Károlyi Éva

Telefonszám: +36 204678626

E-mail: info@jatekokbabaknak.hu

Honlap: https://www.jatekokbabaknak.hu

Bankszámlaszám:

Tárhelyszolgáltató adatai

Név: Magyar Hosting Kft.

Székhely: 1132 Budapest Victor Hugo u. 18-22.

Elérhetőség: +36 1 700 2323, info@tarhely.com

Fogalmak

Felek: Eladó és Vevő együttesen

Fogyasztó: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy

Fogyasztói szerződés: olyan szerződés, melynek egyik alanya fogyasztónak minősül

Honlap:https://www.jatekokbabaknak.hu weboldal, amely távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszköznek minősül

Facebook oldal: https://www.facebook.com/kistojasbabajatekok/

Szerződés: Eladó és Vevő között a Honlap és a vállalkozás által üzemeltetett Facebook oldal, illetve az elektronikus levelezés igénybevételével létrejövő adásvételi szerződés

Távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszköz: olyan eszköz, amely alkalmas a felek távollétében – szerződés megkötése érdekében – szerződési nyilatkozat megtételére. Ilyen eszköz különösen a címzett vagy a címzés nélküli nyomtatvány, a szabványlevél, a sajtótermékben közzétett hirdetés megrendelőlappal, a katalógus, a telefon, a telefax és az internetes hozzáférést biztosító eszköz

Távollévők között kötött szerződés: olyan fogyasztói szerződés, amelyet a szerződés szerinti termék vagy szolgáltatás nyújtására szervezett távértékesítési rendszer keretében a felek egyidejű fizikai jelenléte nélkül úgy kötnek meg, hogy a szerződés megkötése érdekében a szerződő felek kizárólag távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszközt alkalmaznak

Termék: a Honlap kínálatában szereplő, a Honlapon forgalomba hozott és értékesítésre szánt minden birtokba vehető forgalomképes ingó dolog, mely a Szerződés tárgyát képezi

Vállalkozás: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében eljáró személy

Vevő/Te: a Honlapon keresztül vételi ajánlatot tevő szerződést kötő személy

Jótállás: A fogyasztó és a vállalkozás között kötött szerződések esetén (a továbbiakban: fogyasztói szerződés) a Polgári Törvénykönyv szerinti,

  1. a) a szerződés teljesítéséért vállalt jótállás, amelyet a vállalkozás a szerződés megfelelő teljesítéséért a jogszabályi kötelezettségén túlmenően vagy annak hiányában önként vállal, valamint
  2. b) a jogszabályon alapuló kötelező jótállás

Vonatkozó jogszabályok

A Szerződésre különösen az alábbi jogszabályok vonatkoznak:

  1. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről;
  2. évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről;
  3. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről (PTK);

151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról;

45/2014 (II.26) kormányrendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól;

19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól

Az ÁSZF hatálya, elfogadása

A közöttünk létrejövő szerződés tartalmát – a vonatkozó kötelező érvényű jogszabályok rendelkezései mellett – a jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF), valamint a honlapon található további tájékoztatások határozzák meg. Ennek megfelelően tartalmazza a jelen ÁSZF a téged és bennünket illető jogokat és kötelezettségeket, a szerződés létrejöttének feltételeit, a teljesítési határidőket, a szállítási és fizetési feltételeket, a felelősségi szabályokat, valamint az elállási jog gyakorlásának feltételeit.

A megrendelésed véglegesítése előtt köteles vagy megismerni a jelen ÁSZF rendelkezéseit. A webáruházunkon keresztül történő vásárlással elfogadod a jelen ÁSZF rendelkezéseit, és az ÁSZF maradéktalanul a te és az Eladó között létrejövő szerződés részét képezi.

A szerződés nyelve, a szerződés formája

A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó szerződések nyelve a magyar nyelv.

A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó szerződések nem minősülnek írásba foglalt szerződéseknek, azokat az Eladó nem iktatja.

Árak

Az árak forintban értendők. Az Eladó alanyi adómentes ÁFA értékesítés szempontjából, így az áraknak ÁFA tartalma nincs. Az árváltoztatás jogát fenntartjuk.

A termékek ára tartalmazza a csomagolási költségeket, azonban a szállítási díjat nem. Minden terméket celofán vagy műanyag tasakba csomagolunk, organza szalaggal átkötve, a használati és mosási útmutatót mellékelve.

A postán maradó leveleket vízhatlan, futártasakban küldjük.

A honlap használata

Regisztráció

A vásárláshoz nem kötelező regisztráció.

Megrendelés

A vásárlás folyamata

A Termék kiválasztása

A honlapon szereplő termékkategóriákra kattintva választhatod ki a kívánt termékcsaládot, és ezen belül az egyes termékeket. Az egyes termékekre kattintva találod a termék fotóját, cikkszámát, ismertetőjét, árát. A vásárlás esetén a honlapon szereplő árat kell megfizetned. A termékeket illusztrált fényképpel jelöltük. A fényképeken látható kiegészítők, dekorációs elemek nem részei a terméknek, kivéve ha az a termékleírásban külön kiemelésre kerül. Minden játékunk a megrendelő kifejezett kérésére készül, vagyis amely mellett nem szerepel a készleten kifejezés, azokat a termékeket a megrendelés véglegesítése után készítjük el. Ennek oka, hogy kizárólag olyan játékokat szeretnénk készíteni, amelyek, pont olyanok, amilyennek megálmodtad!

Amennyiben nem jelzed a megrendelés során az egyéni elképzeléseidet, a termék a referencia kép alapján készül el. Azonban a címkék, szalagok színében, mintájában eltérés fordulhat elő. Mindig az adott játék stílusához, színéhez illő kiegészítőket varrunk rá. Kérjük, hogy megrendelésedet ennek figyelembevételével küld meg a részünkre!

A kismértékű eltérések nem jelentik a nem szerződésszerű teljesítést, emiatt szavatossági igényt, vagy a szerződésszegés jogkövetkezményeit érvényesíteni nem tudjuk.

Kosárba helyezés

A Termék kiválasztása után a “Kosárba rakom” gombra kattintva helyezheted a  – tetszőleges számú – terméket a kosárba anélkül, hogy ezzel vásárlási- vagy fizetési kötelezettséged keletkezne, mivel a kosárba helyezés nem minősül ajánlattételnek.

Javasoljuk, hogy akkor is helyezd a kosárba a terméket, ha nem vagy biztos abban, hogy az adott terméket meg szeretnéd vásárolni, mert ezzel egy kattintással áttekinthetővé válik, hogy melyek az általad kiválasztott termékek, és azokat egy képernyőn megjelenítve tudod megtekinteni és összehasonlítani. A Kosár tartalma a megrendelés véglegesítéséig – a “Megrendelés elküldése” gomb megnyomásáig – szabadon módosítható, a kosárból tetszés szerinti termékek eltávolíthatóak, a kosárba tetszés szerint újabb termékek helyezhetőek, illetve a kíván termékszám megváltoztatható.

Amennyiben a kiválasztott terméket a Kosárba helyezed, úgy külön sáv jelenik meg  a kiválasztott termék nevével és ” kosárba helyezve” szöveggel, valamint “Kosár megtekintése” gombbal. Amennyiben nem szeretnél több terméket kiválasztani, úgy kattints a „Kosár megtekintése” gombra! Amennyiben a kiválasztott terméket szeretnéd ismét megnézni, vagy újabb terméket szeretnél a kosárba helyezni, úgy kattints a „Vásárlás folytatása” gombra!

A Kosár megtekintése

A honlap használata során a honlap tetején található „Kosár” ikonra kattintva bármikor ellenőrizheted a kosár tartalmát. Itt lehetőséged van a kiválasztott termékeket eltávolítani a kosárból, illetve a termék darabszámát megváltoztatni. A rendszer a „Kosár frissítése” gomb megnyomását követően megjeleníti az általad megváltoztatott adatoknak megfelelő információkat, ideértve a kosárba tett termékek árát is.

Amennyiben nem szeretnél további termékeket kiválasztani és a kosárba helyezni, úgy a „Tovább a fizetéshez” gomb lenyomásával folytathatod a vásárlást.

Vásárlói adatok megadása

„Tovább a fizetéshez” gomb lenyomását követően megjelenik a kosár tartalma, illetve az általad fizetendő teljes vételár. A „Kosár Összegzés” dobozban kell bejelölnie, hogy a megrendelt terméket személyesen kívánja átvenni (személyes átvétel), vagy kiszállítást kérsz. Személyes átvételre Tatabányán van lehetőség. Kiszállítás esetén a rendszer jelzi a kiszállítás díjakat, amelyekből a számodra legoptimálisabbat tudod kiválasztani. A  „Számlázási adatok” szövegdobozban teljes neved, címed, telefonszámod és e-mail címed tudod megadni. A ”Szállítási másik címre?” fejezetnél a rendszer automatikusan a „Számlázási információ” során megadott adatokat tárolja. Amennyiben eltérő címre kéred a szállítást, kérjük a négyzetbe tegyél pipát és töltsd ki a szállítási adatokat (teljes név, cím, telefonszám, e-mail cím). A „Megjegyzés” szövegdobozban” tetszőlegesen adhatsz meg további információt.

A rendelés áttekintése

A fenti szövegdobozok kitöltését követően láthatod összegezve a korábban megadott adatokat, így a Kosár tartalmát,  számlázási és szállítási adatokat, a fizetendő összeget és a fizetés módját.

Az “Elfogadom az Általános szerződési feltételeket” szövegű és a “Hozzájárulok, hogy az oldal tárolja és kezelje az adataimat” szövegű négyzetekbe tegyél pipát, majd a rendelés elküldéséhez nyomd meg a “Megrendelés elküldése” gombot.

A rendelés véglegesítése (ajánlattétel),feldolgozása

A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó megrendelések esetén te minősülsz ajánlattevőnek, és a szerződés az általad a honlapon keresztül tett ajánlatnak az Eladó által történő elfogadásával jön létre a jelen ÁSZF rendelkezései szerint

A „Megrendelés elküldése”  gomb megnyomásával kifejezetten tudomásul veszed, hogy ajánlatodat megtettnek kell tekinteni, és nyilatkozatod – az Eladó jelen ÁSZF szerinti visszaigazolása esetén – fizetési kötelezettséget von maga után. A megrendelés kézhezvételét 24 órán belül visszaigazoljuk a megrendelésben feltüntetett email címre küldött elektronikus levélben, vagy Facebook üzenetben. A visszaigazolásban feltüntetjük a megrendelés kódszámát, amelyre hivatkozni lehet a megrendeléssel kapcsolatos bármely ügyintézés esetén.

Amennyiben rosszul töltötted ki a megrendelést és nem helyesen adtad meg email címed, úgy a megrendelést sem visszaigazolni, sem teljesíteni nem tudjuk. A megrendelés nem helyes kitöltéséből eredő kényelmetlenségekért, károkért felelősséget nem vállalunk. Amennyiben a megrendelésétől számított 24 órán belül nem kapod meg az automata visszaigazoló e-mailt, úgy kérjük, vedd fel velünk a kapcsolatot, mert elképzelhető, hogy megrendelésed technikai okok miatt nem érkezett meg rendszerünkbe.

Amennyiben a visszaigazolás a megrendelés elküldésétől számított 48 órán belül nem érkezik meg a vevőhöz, a vevő mentesül az ajánlati kötöttség alól.

Amennyiben a megrendeléssel kapcsolatban még részletek pontosítására van szükség, az email-ben, vagy Facebook üzenetben, írásban történik.

Amennyiben a megrendelést valamilyen elháríthatatlan ok miatt nem tudjuk a jelen ÁSZF szerinti feltételekkel teljesíteni, úgy erről, a megrendelés visszaigazolását követően a lehető leghamarabb emailben értesítünk.

Fizetési módok

Banki átutalás

A termékek vételárának kiegyenlítése banki átutalással történik.

Az egyedi megrendelés miatt a vételár beérkezése után készítjük el a játékot. Amennyiben olyan terméket rendeltél, amelyhez nincs referenciakép, akkor a korábban email-ben megegyezésre kerülő vételár kifizetése után készítjük el a terméket.

Az átutaláshoz szükséges adatok:

Kedvezményezett bankja:  Erste Bank

Kedvezményezett neve: Csendes Sándor

Adószám: 68746070-1-31

Egyéni vállalkozói nyilvántartási száma:52191127

Kedvezményezett számlaszáma:

Szállítási módok

A termékek ára tartalmazza a csomagolási költségeket, azonban a szállítási díjat nem. Minden terméket celofán vagy műanyag tasakba csomagolunk, organza szalaggal átkötve, a használati és mosási útmutatót mellékelve.

A postán maradó leveleket vízhatlan, futártasakban küldjük.

Szállítási díjak

Postai feladás: a termékek postai díja súly alapján kerül megállapításra.

  • Ajánlott levélként: 100 gr-ig: 590 Ft, 100-500 gr-ig 790  Ft
  • Postán maradó ajánlott levélként: 790 Ft

A postai szabályzás alapján a 2,4 cm-nél vastagabb levelek csomagnak minősülnek, így azokra vagy csomagfeladási díjat kell fizetni, vagy postán maradó küldeményként lehet kérni.

MPL csomagautomata: 2 kg-ig: 890 Ft, 2 kg-tól: 1100 Ft

MPL házhozszállítás: 2 kg-ig: 1400 Ft, 2 kg-tól: 1600 Ft

PostaPont vagy MOL pont: 1200 Ft

GLS házhozszállítás: 2 kg-ig: 1400 Ft, 2 kg-tól: 1600 Ft

Automaták, PostaPont vagy MOL pontok: elérhetősége ide kattintva érhető el!

17.000,-Ft összértéket meghaladó vásárlás esetén a szállítás díjmentes.

Amennyiben a megrendelt termékek ára a megrendelés visszaigazolását követő 8 munkanapon belül nem kerül kifizetésre úgy a KisTojás Babajátékok felszabadul az ajánlati kötöttség alól és nem köteles a megrendelés teljesítésére.

A megrendelt termékek árát és a szállítási költséget is tartalmazó számlát a szállítás után, emailben küldjük meg.

A készleten lévő termékek esetében, a megrendelt termék(ek) árának kifizetését és a jóváírását követő 3 munkanapon belül átadjuk a termékeket a fuvarozónak, vagy postázzuk.

Egyedi megrendelés esetén a vállalt elkészítési határidőn belül szállítjuk a termékeket. Az elkészítési határidőt a termékek megrendelésekor, illetve az esetleges egyeztetésekkor jelezzük.

Kérjük, a csomag sértetlenségét a kézbesítő jelenlétében ellenőrizd! Ha sérülést látsz, vetess fel jegyzőkönyvet, és ne vedd át a csomagot! Utólagos reklamációra, illetve az alább szabályozott elállásra a termék sérülése okán akkor van lehetőséged, ha a csomag fizikai sérüléséről szóló jegyzőkönyvet a reklamációval, illetve az elállásról szóló nyilatkozatával együtt részünkre bemutatod.

 

Teljesítési határidő

A megrendelésre vonatkozóan az általános teljesítési határidő a rendelés visszaigazolásától számított legfeljebb 20 munkanap. Ez a szállítási határidő tájékoztató jellegű, a pontos elkészítési időt minden esetben e-mail útján jelezzük. Tekintettel arra, hogy a rendelésre készülő termékek készítése az emailben egyeztetés és vételár kifizetése után történik, a készítés bonyolultságától a készítési idő változik.

Előfordulhat, hogy a honlapunkon szereplő egyes termékek gyártása megszűnt. Erre tekintettel fenntartjuk a jogot a már visszaigazolt megrendelések visszautasítására részben, vagy teljes egészben. Részben történő teljesítés kizárólag a veled történő egyeztetést követően kerülhet sor. A termék vételárának előre történő kiegyenlítése esetén visszautalásra kerül az összeg a részedre 5 munkanapon belül.

Kedvezmények igénybevétele

A www.jatekokbabaknak.hu weboldalon lehetőség van hírlevélre feliratkozni. A hírlevélre feliratkozottaknak havonta többször is, hírleveleket küldünk. Változó időközönként kedvezmény kupont küldünk. A benne található kuponkód megadásával %-ban megadott kedvezmény vehető igénybe, a megjelölt időtartamon belül. A hírlevélre való feliratkozással a kereskedelmi tartalmú üzenetek küldését a feliratkozó elfogadottnak tekinti.

Fogyasztói tájékoztató a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet alapján

Tájékoztató a fogyasztó vevőt megillető elállási jogról

Fogyasztónak a Ptk. 8:1. § 1. bekezdés 3. pontja szerint csak a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy minősül, így jogi személyek nem élhetnek az indokolás nélküli elállási joggal!

A fogyasztót a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. § szerint megilleti az indokolás nélküli elállás joga. A fogyasztó az elállási jogát

  1. a) termék adásvételére irányuló szerződés esetén
  2. aa) a terméknek,
  3. ab) több termék adásvételekor, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik,az utoljára szolgáltatott terméknek,

a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított tizennégy napon belül gyakorolhatja.

A jelen pontban foglaltak nem érintik a fogyasztó azon jogát, hogy az e pontban meghatározott elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja.

Ha a szerződés megkötésére a fogyasztó tett ajánlatot, a fogyasztót a szerződés megkötése előtt megilleti az ajánlat visszavonásának joga, ami a szerződés megkötésére kiterjedő ajánlati kötöttséget megszünteti.

Elállási nyilatkozat, a fogyasztót megillető elállási vagy felmondási jog gyakorlása

 

A fogyasztó elállási nyilatkozatának érvényessége

Az elállási jogot határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a fogyasztó nyilatkozatát a 14 naptári napos határidőn belül elküldi postai úton, vagy emailben. A fogyasztó az elállási jogát gyakorolhatja emailben vagy írásban, postai levél útján is, vagy az alábbi nyilatkozat letöltésével, kitöltésével, emailben való visszaküldésével.

A fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy az elállás jogát e rendelkezéssel összhangban gyakorolta.

Az Eladó a fogyasztó elállási nyilatkozatát annak megérkezését követően köteles elektronikus adathordozón visszaigazolni.

Elállási nyilatkozat letölthető ide kattintva: https://www.jatekokbabaknak.hu/elallasi-nyilatkozat/

Elállási/Felmondási nyilatkozat

Címzett: KisTojás babajátékok- Csendes Sándor e.v.  

Cím: 2800. Tatabánya, Dr. Vitális I. u. 9. 2/1. 

info@jatekokbabaknak.hu

Alulírott kijelentem, hogy gyakorlom az elállási jogomat az alábbi termék/ek adásvételére irányuló szerződés tekintetében:

…………………………………………………………………………………………………

Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja:…………………………………………………………………………………………………

A fogyasztó neve:…………………………………………………………………………………………………

A fogyasztó címe:…………………………………………………………………………………………………

A vételárat a következő bankszámlaszámra kérem visszautalni : …………………………………………………………………………………………………

Fogyasztó aláírása:………………………………………………………………………………

Kelt: ……………………………………………………………………………

Az Eladó kötelezettségei a fogyasztó elállása esetén

Az Eladó visszatérítési kötelezettsége

Ha a fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-nak megfelelően eláll a szerződéstől, az Eladó legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül visszatéríti a fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket, így a szállítási díjat is.  Kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy az általunk felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választottál.

Az Eladó visszatérítési kötelezettségének módja

A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-nak megfelelő elállás vagy felmondás esetén az Eladó a fogyasztónak visszajáró összeget a fogyasztó által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza. A fogyasztókifejezett beleegyezése alapján az Eladó a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de a fogyasztót ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terhelheti. A Fogyasztó által hibásan és/vagy pontatlanul megadott bankszámlaszám vagy postai cím következtében történő késedelem miatt az Eladó-t felelősség nem terheli.

Többletköltségek

Ha a fogyasztó kifejezetten a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választ, az Eladó nem köteles visszatéríteni az ebből eredő többletköltségeket. Ilyen esetben a feltüntetett általános szállítási díjtételek erejéig áll fenn visszatérítési kötelezettségünk.

Visszatartási jog

Az Eladó mindaddig visszatarthatja a fogyasztónak visszajáró összeget, amíg a fogyasztó a terméket vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte; a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni. Utánvéttel feladott küldeményeket nem áll módunkban elfogadni.

A fogyasztó kötelezettségei elállása vagy felmondása esetén

 

A termék visszaszolgáltatása

Ha a fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-nak megfelelően eláll a szerződéstől, köteles a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított tizennégy napon belül visszaküldeni, illetve az Eladónak vagy az Eladó által a termék átvételére meghatalmazott személynek átadni. A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a fogyasztó a terméket a határidő lejárta előtt elküldi.

Már használt, kipróbált terméket higiéniai okokból nem áll módunkban visszavenni! Mivel elsősorban olyan játékokat készítünk, amit a gyermekek a szájukba vesznek, megrágcsálnak, ezért ezeket akár egyszeri kipróbálás után sem tudjuk visszavenni! Így, ha a megrendelés folyamán, vagy a kicsomagolást követően meggondoltad magad, kérünk, csomagold is vissza és jelezd nekünk!

Az elállási jog nem gyakorolható, ha nincs meg a termék összes tartozéka, vagy láthatóan használt.

A termék visszaszolgáltatásával kapcsolatos költségek viselése

A fogyasztó viseli a termék visszaküldésének költségét. A terméket az Eladó címére kell visszaküldeni. Ha a fogyasztó a teljesítés megkezdését követően felmondja az üzlethelyiségen kívül vagy távollévők között kötött – szolgáltatás nyújtásra vonatkozó – szerződést, köteles a felmondás vállalkozással való közlése időpontjáig teljesített szolgáltatással arányos díjat a vállalkozás számára megfizetni. A fogyasztó által arányosan fizetendő összeget a szerződésben megállapított ellenszolgáltatás adóval növelt teljes összege alapján kell megállapítani. Ha a fogyasztó bizonyítja, hogy az ily módon megállapított teljes összeg túlzottan magas, az arányos összeget a szerződés megszűnésének időpontjáig teljesített szolgáltatások piaci értéke alapján kell kiszámítani.

Az elállási jog az alábbi esetekben nem gyakorolható

Az Eladó kifejezetten felhívja az Ön figyelmét, hogy Ön nem gyakorolhatja elállási jogát a 45/2014 (II.26.) Korm. Rendelet 29. §. (1) bekezdésében foglalt esetekben:Kivonat a törvényből, az ide vonatkozó részekre:

  1. a) a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;
  1. c) olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;
  1. h) olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából.

Ezek alapján a teljes mértékben a Te elképzelésed alapján, vagy név hímzéssel ellátott termékek esetében az elállást/felmondást nem tudjuk figyelembe venni. Az ilyen eseteket közös egyeztetés után egyedileg bíráljuk el, és olyan megoldást találunk, ami a vásárlónak is megnyugtató.

Ez lehet a termék javítása/átalakítása: ez esetben a terméket a kézhezvételtől számítva 14 napon belül küld vissza részünkre. A termék visszaküldésének közvetlen költsége Téged, a vásárlót terhel.

A termék visszaküldésének tényét és a fentálló javítási/módosítási igényt írásban jelezd felénk.

Amennyiben olyan módosítást kérsz, amely többlet anyagfelhasználással, időráfordítással jár, annak többletköltsége Téged, a vásárlót terhel.

Olyan átalakítást nem tudunk elvállalni, amely a termék újra varrásával, elkészítésével jár. (Pl. Babakockán egy plusz szalag, vagy fakarika felvarrása)

Nem tudunk utólag nevet hímezni, vagy monogramot varrni a termékekre, illetve egyéb kiegészítőket helyezni rá.

Természetesen, ha a termék nem megfelelően működik, azt kijavítjuk, saját költségünkön. (Pl. tolltartó cipzárja nem működik.)

Kellékszavatosság, termékszavatosság, jótállás

A fogyasztói tájékoztató jelen pontja a 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet 9. § (3) bekezdése felhatalmazása alapján a 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet 3. számú melléklete alkalmazásával készült.

Kellékszavatosság

Milyen esetben élhetsz a kellékszavatossági jogával?

Az Eladó hibás teljesítése esetén az Eladóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

Milyen jogok illetnek meg a kellékszavatossági igénye alapján?

Választásod szerint–az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhetsz:

Kérhetsz kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az általad választott igény teljesítése lehetetlen vagy az Eladó számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérted, illetve nem kérhetted, úgy igényelheted az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát az Eladó költségére te is kijavíthatod, illetve mással kijavíttathatod vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhatsz.

Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhetsz, az áttérés költségét azonban te viseled, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra az Eladó adott okot.

Milyen határidőben érvényesítheted a  kellékszavatossági igényét?

Köteles vagy a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított 3 napon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmed, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogaid már nem érvényesítheted.

Kivel szemben érvényesítheted kellékszavatossági igényed?

Az Eladóval szemben érvényesítheted kellékszavatossági igényét.

Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogaid érvényesítésének?

A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igényed érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha igazolod, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást az Eladó nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már te vagy köteles bizonyítani, hogy az általad felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

Termékszavatosság

Milyen esetben élhetsz a termékszavatossági jogoddal?

Ingó dolog (termék) hibája esetén a kellékszavatossági igényt vagy termékszavatossági igényt érvényesítheted.

Milyen jogok illetnek meg a termékszavatossági igényed alapján?

Termékszavatossági igényként kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheted.

Milyen esetben minősül a termék hibásnak?

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Milyen határidőben érvényesítheted termékszavatossági igényed?

Termékszavatossági igényedn a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheted. E határidő elteltével e jogosultságod elveszted.

Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheted termékszavatossági igényed?

Termékszavatossági igényedkizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatod. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén neked kell bizonyítanod.

A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

  • a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
  • a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
  • a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Felhívom figyelmed,, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthetsz. Termékszavatossági igényednek eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényed a gyártóval szemben érvényesítheted.

Jótállás

Hibás teljesítés esetén szerződés alapján a kötelezett jótállásra köteles.

Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet határozza meg a kötelező jótállás eseteit. Az ezen esetkörbe nem tartozó Termékek esetén az Eladó jótállást nem vállal. A jótállási igény a jótállási határidőben érvényesíthető. Ha a jótállásra kötelezett kötelezettségének a jogosult felhívására – megfelelő határidőben – nem tesz eleget, a jótállási igény a felhívásban tűzött határidő elteltétől számított három hónapon belül akkor is érvényesíthető bíróság előtt, ha a jótállási idő már eltelt. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár. A jótállási igény érvényesítésére egyebekben a kellékszavatossági jogok gyakorlására vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni. A jótállás időtartama egy év. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár. A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a vállalkozás vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik. Az egy éven túli esetleges jótállási igényekkel kapcsolatban szíveskedjen a gyártóhoz fordulni!

Mikor mentesül az Eladó a jótállási kötelezettsége alól?

Az Eladó a jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

Panaszügyintézés és jogérvényesítési lehetőségek

Esetleges panaszt írásban az alábbi címekre küldött levélben/emailben teheted meg.

  • – levélben: Károlyi Éva 2800 Tatabánya, Bánhidai ltp. 403. 6/21
  • – e-mailben: info@kistojasbabajatekok.hu.

Kérjük, a levélben feltüntetni a megrendelésben szereplő adatokat, beleértve a megrendelés visszaigazolt kódszámát, a gyorsabb beazonosítás érdekében.

A fogyasztó szóban vagy írásban közölheti a vállalkozással a panaszát, amely a vállalkozásnak, illetve a vállalkozás érdekében vagy javára eljáró személynek az áru fogyasztók részére történő forgalmazásával, illetve értékesítésével közvetlen kapcsolatban álló magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozik.

A szóbeli panaszt a vállalkozás köteles azonnal megvizsgálni, és szükség szerint orvosolni. Ha a fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a vállalkozás a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni, és annak egy másolati példányát személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a fogyasztónak átadni. Telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a fogyasztónak legkésőbb 30 napon belül – az írásbeli panaszra adott válaszra vonatkozó előírásoknak megfelelően – az érdemi válasszal egyidejűleg megküldeni. Egyebekben pedig az írásbeli panaszra vonatkozóan az alábbiak szerint köteles eljárni. Az írásbeli panaszt a vállalkozás – ha az Európai Unió közvetlenül alkalmazandó jogi aktusa eltérően nem rendelkezik – a beérkezését követően harminc napon belül köteles írásban érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. Ennél rövidebb határidőt jogszabály, hosszabb határidőt törvény állapíthat meg. A panaszt elutasító álláspontját a vállalkozás indokolni köteles. A telefonon vagy elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panaszt a vállalkozás köteles egyedi azonosítószámmal ellátni.

A panaszról felvett jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az alábbiakat:

  1. a fogyasztó neve, lakcíme,
  2. a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,
  3. a fogyasztó panaszának részletes leírása, a fogyasztó által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke,
  4. a vállalkozás nyilatkozata a fogyasztó panaszával kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges,
  5. a jegyzőkönyvet felvevő személy és – telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével – a fogyasztó aláírása,
  6. a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje,
  7. telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosítószáma.

A vállalkozás a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni.

A panasz elutasítása esetén a vállalkozás köteles a fogyasztót írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával – annak jellege szerint – mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá az illetékes hatóság, illetve a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy a vállalkozás a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a békéltető testületi eljárást.

Amennyiben az Eladó és a fogyasztó között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a fogyasztó számára:

Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál. Amennyiben a fogyasztó fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági feladatokat a fogyasztó lakóhelye szerint illetékes járási hivatalok látják el, ezek listája itt található: http://jarasinfo.gov.hu/

Bírósági eljárás. Ügyfél jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.

Tájékoztatunk, hogy velünk szemben fogyasztói panasszal élhetsz. Amennyiben a fogyasztói panaszát elutasítjuk, úgy jogosult vagy a lakóhelyed vagy tartózkodási helyed szerint illetékes Békéltető Testülethez is fordulni: a békéltető testület eljárása megindításának feltétele, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését. Az eljárásra – a fogyasztó erre irányuló kérelme alapján – az illetékes testület helyett a fogyasztó kérelmében megjelölt békéltető testület illetékes.

A vállalkozást a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli.

Ennek keretében fennáll a vállalkozásoknak a békéltető testület felhívására történő válaszirat megküldési kötelezettsége, továbbá kötelezettségként kerül rögzítésre a békéltető testület előtti megjelenési kötelezettség („meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételének biztosítása”).

Amennyiben a vállalkozás székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti megyébe van bejegyezve, a vállalkozás együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.

A fenti együttműködési kötelezettség megszegése esetén a fogyasztóvédelmi hatóság rendelkezik hatáskörrel, amely alapján a jogszabályváltozás következtében a vállalkozások jogsértő magatartása esetén kötelező bírságkiszabás alkalmazandó, bírságtól való eltekintésre nincs lehetőség. A fogyasztóvédelemről szóló törvény mellett módosításra került a kis- és középvállalkozásokról szóló törvény vonatkozó rendelkezése is, így a kis- és középvállalkozások esetén sem mellőzhető majd a bírság kiszabása.

A bírság mértéke kis- és középvállalkozások esetén 15 ezer forinttól 500 ezer forintig terjedhet, míg a számviteli törvény hatálya alá tartozó, 100 millió forintot meghaladó éves nettó árbevétellel rendelkező, nem kis- és középvállalkozás esetén 15 ezer forinttól, a vállalkozás éves nettó árbevételének 5%-áig, de legfeljebb 500 millió forintig terjedhet. A kötelező bírság bevezetésével a jogalkotó a békéltető testületekkel való együttműködés nyomatékosítását, illetve a vállalkozásoknak a békéltető testületi eljárásban való aktív részvételének biztosítását célozza.

A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a vállalkozás kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.

A békéltető testület eljárása a fogyasztó kérelmére indul. A kérelmet a békéltető testület elnökéhez kell írásban benyújtani: az írásbeliség követelményének levél, távirat, távgépíró vagy telefax útján, továbbá bármely egyéb olyan eszközzel is eleget lehet tenni, amely a címzett számára lehetővé teszi a neki címzett adatoknak az adat céljának megfelelő ideig történő tartós tárolását, és a tárolt adatok változatlan formában és tartalommal történő megjelenítését.

A kérelemnek tartalmaznia kell

  1. a fogyasztó nevét, lakóhelyét vagy tartózkodási helyét,
  2. a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás nevét, székhelyét vagy érintett telephelyét,
  3. ha a fogyasztó az illetékességet az illetékes békéltető testület helyett kérelmezett testület megjelölését,
  4. a fogyasztó álláspontjának rövid leírását, az azt alátámasztó tényeket és azok bizonyítékait,
  5. a fogyasztó nyilatkozatát arról, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelte a vitás ügy rendezését
  6. a fogyasztó nyilatkozatát arra nézve, hogy az ügyben más békéltető testület eljárását nem kezdeményezte, közvetítői eljárás nem indult, keresetlevél beadására, illetve fizetési meghagyás kibocsátása iránti kérelem-előterjesztésére nem került sor,
  7. a testület döntésére irányuló indítványt,
  8. a fogyasztó aláírását.

A kérelemhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát (kivonatát), amelynek tartalmára a fogyasztó bizonyítékként hivatkozik, így különösen a vállalkozás írásbeli nyilatkozatát a panasz elutasításáról, ennek hiányában a fogyasztó rendelkezésére álló egyéb írásos bizonyítékot az előírt egyeztetés megkísérléséről.

Ha a fogyasztó meghatalmazott útján jár el, a kérelemhez csatolni kell a meghatalmazást.

A Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el: http://www.bekeltetes.hu

A területileg illetékes Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el: http://www.bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek

Az egyes területileg illetékes Békéltető Testületek elérhetőségei:

Baranya Megyei Békéltető Testület

Cím: 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36.

Telefonszám: 06-72-507-154

Fax: 06-72-507-152

E-mail: abeck@pbkik.hu; mbonyar@pbkik.hu

Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület

Cím: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.

Telefonszám: 06-76-501-500; 06-76-501-525, 06-76-501-523

Fax: 06-76-501-538

E-mail: bekeltetes@bacsbekeltetes.hu; mariann.matyus@bkmkik.hu

Honlap: www.bacsbekeltetes.hu

Békés Megyei Békéltető Testület

Cím: 5600 Békéscsaba, Penza ltp. 5.

Telefonszám: 06-66-324-976

Fax: 06-66-324-976

E-mail: eva.toth@bmkik.hu

Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület

Cím: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.

Telefonszám:06-46-501-091;06-46-501-870

Fax: 06-46-501-099

E-mail: kalna.zsuzsa@bokik.hu

Budapesti Békéltető Testület

Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310.

Telefonszám: 06-1-488-2131

Fax: 06-1-488-2186

E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu

Csongrád Megyei Békéltető Testület

Cím: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.

Telefonszám: 06-62-554-250/118

Fax: 06-62-426-149

E-mail: bekelteto.testulet@csmkik.hu

Fejér Megyei Békéltető Testület

Cím: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.

Telefonszám:06-22-510-310

Fax: 06-22-510-312

E-mail: fmkik@fmkik.hu

Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület

Cím: 9021 Győr, Szent István út 10/a.

Telefonszám: 06-96-520-217

Fax: 06-96-520-218

E-mail: bekeltetotestulet@gymskik.hu

Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület

Cím: 4025 Debrecen, Vörösmarty u. 13-15.

Telefonszám: 06-52-500-710

Fax: 06-52-500-720

E-mail: korosi.vanda@hbkik.hu

Heves Megyei Békéltető Testület

Cím: 3300 Eger, Faiskola út 15.

Telefonszám: 06-36-429-612

Fax: 06-36-323-615

E-mail: hkik@hkik.hu

 

Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület

Cím: 5000 Szolnok, Verseghy park 8. III. emelet 305-306.

Telefonszám: 06-56-510-621, 06-20-373-2570

Fax: 06-56-510-628

E-mail: bekeltetotestulet@jnszmkik.hu

Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület

Cím: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.

Telefonszám: 06-34-513-027

Fax: 06-34-316-259

E-mail: szilvi@kemkik.hu

Nógrád Megyei Békéltető Testület

Cím: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/A.

Telefonszám: 06-32-520-860

Fax: 06-32-520-862

E-mail: nkik@nkik.hu

Pest Megyei Békéltető Testület

Cím: 1119 Budapest, Etele út 59-61. II. emelet 240.

Levelezési cím: 1364 Budapest, Pf.: 81

Telefonszám: 06-1-269-0703

Fax: 06-1-474-7921

E-mail: pmbekelteto@pmkik.hu

Somogy Megyei Békéltető Testület

Cím: 7400 Kaposvár, Anna u.6.

Telefonszám: 06-82-501-026

Fax: 06-82-501-046

E-mail: skik@skik.hu

Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület

Cím: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.

Telefonszám: 06-42-311-544

Fax: 06-42-311-750

E-mail: bekelteto@szabkam.hu

Tolna Megyei Békéltető Testület

Cím: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25. III. emelet

Telefonszám: 06-74-411-661

Fax: 06-74-411-456

E-mail: kamara@tmkik.hu

Vas Megyei Békéltető Testület

Cím: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.

Telefonszám: 06-94-312-356

Fax: 06-94-316-936

E-mail: vmkik@vmkik.hu

Veszprém Megyei Békéltető Testület

Cím: 8200 Veszprém, Radnóti tér 1. földszint 116.

Telefonszám: 06-88-429-008

Fax: 06-88-412-150

E-mail: bekelteto@veszpremikamara.hu

Zala Megyei Békéltető Testület

Cím: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi u. 24.

Telefonszám: 06-92-550-513

Fax: 06-92-550-525

E-mail: zmbekelteto@zmkik.hu

Online vitarendezési platform

Az Európai Bizottság létrehozott egy honlapot, amelybe a fogyasztók beregisztrálhatnak, így ezen keresztül lehetőségük nyílik arra, hogy online vásárláshoz kapcsolódó jogvitáikat ezen keresztül rendezzék egy kérelem kitöltésével, elkerülve a bírósági eljárást. Így a fogyasztók tudják érvényesíteni jogaikat anélkül, hogy például a távolság meggátolná őket ebben.

Ha panaszt kívánsz tenni egy, az interneten vásárolt termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatban, és nem akarsz feltétlenül bírósághoz fordulni, igénybe veheted az online vitarendezés eszközét.

A portálon közösen kiválaszthatjuk a panasz kezelésével megbízni kívánt vitarendezési testületet.

Az online vitarendezési platform itt érhető el: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&lng=HU

Szerzői jogok

A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény (továbbiakban: Szjt.) 1. § (1) bekezdése értelmében a weboldal szerzői műnek minősül, így annak minden része szerzői jogi védelem alatt áll. A jelen oldalon és a www.jatekokbabaknak.hu weboldalon található valamennyi szöveges és képi tartalom Károlyi Éva szellemi tulajdona. Az Szjt. 16. § (1) bekezdése alapján tilos a weboldalon található grafikai és szoftveres megoldások, számítógépi programalkotások engedély nélküli felhasználása, illetve bármely olyan alkalmazás használata, amellyel a weboldal, vagy annak bármely része módosítható.

Más weboldalakon, írott sajtóban vagy reklámanyagokban, illetve minden más területen való felhasználásuk kizárólag a jogtulajdonos elõzetes írásos engedélye mellett lehetséges, akkor is csak a  weboldalra való hivatkozással, forrás feltüntetésével lehet.

A fényképek felhasználása szigorúan engedélyhez kötött, azokat felhasználni csak írásos engedély mellett, forrásmegjelöléssel lehet.

A termékek lényeges tulajdonságaira vonatkozó tájékoztatás

A honlapon a megvásárolható termékek lényeges tulajdonságairól az egyes termékeknél szereplő leírásokban adunk tájékoztatást.

Az adatbeviteli hibák javítása – Felelősség a megadott adatok valóságáért

A megrendelés során a megrendelés véglegesítése előtt folyamatosan lehetőséged van az általad bevitt adatok módosítására (a böngészőben a vissza gombra kattintva az előző oldal nyílik meg, így akkor is javíthatóak a bevitt adatok, ha már a következő oldalra léptél). A te felelősséged, hogy az általad megadott adatok pontosan kerüljenek bevitelre, hiszen ezek alapján kerül számlázásra, illetve szállításra a termék. A megrendeléseddel tudomásul veszed, hogy az Eladó jogosult a hibás adatbeviteledből, a pontatlanul megadott adatokból eredő minden kárát és költségét rád hárítani. Az Eladó a pontatlan adatbevitel alapján történő teljesítésért felelősségét kizárja. Felhívjuk a figyelmed arra, hogy a rosszul megadott e-mail cím vagy a postafiókhoz tartozó tárhely telítettsége a visszaigazolás kézbesítésének hiányát eredményezheti és meggátolhatja a szerződés létrejöttét.

Eljárás hibás ár esetén

Előfordulhat, hogy – pl. technikai hiba miatt – hibás ár szerepel a honlapon. Hibás ár esetén a megrendelést  a hibás áron nem áll módunkban elfogadni, és nem vagyunk kötelesek a terméket hibás áron értékesíteni. Hibás áron történő ajánlattétel esetén nem jön létre szerződés közöttünk. Amennyiben hibás áron teszel ajánlatot, a rendszer azt automatikusan visszaigazolja, ez azonban nem minősül az ajánlat elfogadásának a részünkről. Hibás áron történő általad tett ajánlattétel (megrendelés) esetén az Eladó munkatársa felhívja a figyelmed a helyes árra, és felajánlhatja a helyes áron történő szerződéskötést. A hibás ár helyett az Eladó által közölt helyes áron nem vagy köteles ajánlatot tenni, és szerződést kötni. Ez esetben nem jön létre szerződés a felek között.